Deň dažďového pralesa

Od 14. septembra 1989 sa každoročne upozorňuje na hroziace ničenie tropických pralesov v rámci “Dňa dažďového pralesa“. Deň dažďového pralesa vyhlásila organizácia na ochranu prírody a životného prostredia „WWF“, World Wide Fund for Nature v Nemecku, na počesť narodenín Alexandra von Humboldta, jedného z najvýznamnejších nemeckých objaviteľov. V rokoch 1799 až 1804 skúmal tropické lesy Južnej a Strednej Ameriky a získal množstvo nových poznatkov, ktoré boli Európanom dovtedy neznáme.

Pri tejto príležitosti by sme vás na to chceli upozorniť a pripomenúť vám ochranu lesov v trópoch aj u nás doma.
Získajte viac informácií o dostupných značkách od spoločnosti Müller, ktoré prispievajú k ochrane lesov. Zhrnuli sme tiež najrôznejšie zaujímavosti o dažďových pralesoch, dreve z udržateľného lesného hospodárstva a bambuse. Objavte naše tipy, ako môžete aktívne prispieť k ochrane lesov.

 

Zaujímavosti o tropických lesoch

Aké sú hrozby pre tropické lesy?

Jednou z najväčších hrozieb je odlesňovanie. Každú minútu sa vyrúbe plocha o veľkosti 40 futbalových ihrísk.
Odlesňovanie má mnoho príčin. Tieto plochy sa menia na plantáže, ktoré sa využívajú na chov dobytka, tropické drevo sa využíva v papierenskom alebo nábytkárskom priemysle a pôda odlesnených oblastí je zaujímavá kvôli nerastným surovinám, napr. hliníku

 

Aký význam majú tropické lesy?


Tropické lesy sú „zelené pľúca“ Zeme.
Tropické lesy sú dôležité pre klímu. Pôsobia proti klimatickým zmenám, pretože tropické lesy produkujú 40 % svetového kyslíka. Regulujú tiež hladinu oxidu uhoľnatého.
Sú tiež dôležitým biotopom pre rastliny a živočíchy. Viac ako polovica všetkých živočíšnych druhov na svete žije v dažďových pralesoch. V minulosti boli mnohé rastlinné a živočíšne druhy vyhubené. V dôsledku pokračujúceho odlesňovania rozsiahlych lesných oblastí mizne čoraz viac biotopov rastlín a živočíchov.

 

Záväzok spoločnosti Müller ku Dňu dažďových pralesov


Súčasné vedecké zistenia to dokazujú: celosvetové zalesňovanie môže pomôcť prekonať dve globálne krízy naraz. Po prvé, pomáha obnoviť poškodené biotopy a chrániť existujúcu biodiverzitu. Po druhé, je to jeden z najúčinnejších nástrojov na odstraňovanie oxidu uhličitého z atmosféry, ktorý spôsobuje skleníkový efekt.

 

Müller podporuje zalesňovanie lesov

Spolu s naším partnerom Denkriesen sme od polovice novembra 2021 do konca januára 2022 uskutočnili kombinovanú zľavovú a darcovskú kampaň. Naši zákazníci získali 10 % zľavu na výrobky Denkriesen. Zároveň bolo 10 % z obratu spoločnosti Denkriesen dosiahnutého v súvislosti s kupónom venovaných spoločnosti Fairventures na podporu zalesňovania miestnych a tropických lesov.
Celkovo bol Fairventures odovzdaný spoločný dar vo výške 30 000 eur.

 

Od polovice roka 2022 spoločnosť Müller podporuje neziskovú humanitárnu organizáciu Fairventures Worldwide so sídlom v Stuttgarte pri zalesňovaní Ugandy a našich miestnych lesov. Na ostrove Borneo (Indonézia) aj v Ugande (východná Afrika) sa organizácia Fairventures usiluje o holistický prístup, ktorý zohľadňuje ekologické, ako aj sociálne a hospodárske aspekty a do centra pozornosti stavia miestne obyvateľstvo. Zároveň sa spoločnosť Müller angažuje v prospech lesov v Bádensku-Württembersku, ktoré v posledných rokoch veľmi trpia suchom a napadnutím kôrovcom. V spolupráci s mestom Herrenberg a správcami mestských lesov v Herrenbergu sa postihnuté lesné plochy v okolí Herrenbergu a v prírodnom parku Schönbuch zalesňujú klimaticky odolnými druhmi drevín.

34 000 stromov pre lepšiu klímu

 

S celkovým počtom 17 000 stromov bol položený základný kameň rozsiahlej zalesňovacej kampane v mestskom lese v Günzburgu. Do konca roka sa plánuje ďalšie zalesňovanie so 17 000 stromami, takže do roku 2023 bude vysadených celkovo 34 000 stromov. Touto kampaňou chce spoločnosť Müller a ďalší partneri podporiť trvalo udržateľné obhospodarovanie lesov v nemeckom regióne. Pestrá zmes rôznych druhov stromov, ako sú smrek, orech a medený buk, poskytuje vďaka vyváženej populácii stromov životné prostredie mnohým obyvateľom lesa.

 

„Sadíme les“

V spolupráci s výrobcom hračiek goki sa za každú hračku goki predanú v predajniach Müller zasadí jeden strom. Cieľom je spoločne vysadiť celý les a podporiť ochranu a obnovu domácich lesov. goki sa pri výrobe svojich drevených hračiek spolieha na obnoviteľné suroviny, a to nielen vo výrobe, ale aj v projektoch s partnermi, ako je Müller. Obe spoločnosti tak prejavujú veľkú zodpovednosť za zachovanie nášho životného prostredia a lesov.

Pomocou nášho počítadla stromov môžete sledovať aktuálny počet plánovaných stromov.
 


 

Hygienický papier z kartónov a udržateľné produktové línie

Udržateľnosť spoločnosti Softstar:
Zachovanie lesov sa chráni nielen zalesňovaním, ale aj komplexnou recykláciou. Preto spoločnosť Müller ponúka nielen nový hygienický papier SoftStar vyrobený z lepenky, ale aj produktové rady, ktoré sa vedome zameriavajú na udržateľnosť a recykláciu.

 

Recyklovaný toaletný papier

Spoločnosť Müller je prvým maloobchodným predajcom, ktorý vyrába toaletný papier z vlastnej lepenky. Spolu s výrobcom WEPA sa kartónové obaly, ktoré sa používali ako vonkajšie obaly a denne sa hromadia v centrálnom sklade spoločnosti Müller (Ulm, Bádensko-Württembersko), recyklujú na toaletný papier. Takto vzniklo obehové hospodárstvo SoftStar.

 

SoftStar obehové hospodárstvo


Spoločnosť WEPA zhromažďuje prázdne kartónové obaly po ich doručení do centrálneho skladu spoločnosti Müller a dodáva ich do niekoľkých prevádzok spoločnosti WEPA v Nemecku, kde sa spracúvajú na hygienický papier SoftStar. Tým sa šetrí logistika, suroviny a CO2. Okrem toho sa vo výrobnom procese nepoužívajú žiadne umelé bieliace prostriedky. Tým sa chráni aj životné prostredie a odpadová voda. Spoločne s výrobcom WEPA prináša spoločnosť Müller na pulty predajní Müller udržateľné verzie vreckoviek, toaletného papiera a kuchynských roliek.

 

edding EcoLine

Na výrobu novej série edding EcoLine sa používa recyklovaný materiál z bežného spotrebiteľského odpadu – napríklad prázdne kelímky od jogurtov, staré krhly či vyradené hračkárske autíčka. Na výrobu permanentných, whiteboardových a flipchartových popisovačov EcoLine sa využíva minimálne 90 % recyklovaného plastu, z ktorého 83 % pochádza práve zo spotrebiteľského odpadu. To znamená, že produkty EcoLine sa vyrábajú nielen s menším množstvom surovín a nižšou spotrebou energie, ale zároveň prispievajú k recyklácii starých plastov. Produkty EcoLine sú dostupné v predajniach Müller.

Vyrobené z recyklovaného dreva

Ako možno efektívnejšie využívať suroviny a zároveň šetriť životné prostredie? Touto otázkou sa zaoberala aj spoločnosť STAEDTLER a našla inovatívne riešenie v princípe upcyklácie – teda v premene zdanlivo bezcenného materiálu na niečo nové. Pri spracovaní dreva vznikajú v drevospracujúcom priemysle pri pílení a hobľovaní drevené piliny, ktoré sa doteraz využívali len minimálne. STAEDTLER vyvinul technológiu, ktorá umožňuje tieto piliny premeniť na kvalitné ceruzky. Použité drevo pochádza z PEFC-certifikovaných, prevažne nemeckých lesov, ktoré sú obhospodarované podľa prísnych ekologických, ekonomických a sociálnych štandardov.
 

Kneipp


Tradičná značka Kneipp je už viac ako 125 rokov symbolom účinných, inovatívnych a prírodných produktov pre pohodu a zdravie, ktoré vychádzajú z celosvetového učenia Sebastiana Kneippa. Odborné znalosti a farmaceutické skúsenosti spoločnosti Kneipp, najmodernejšie výrobné procesy a dôkladná vedecká kontrola zaručujú kvalitu výrobkov Kneipp, ktorá je overená generáciami.
Trvalá udržateľnosť je v spoločnosti Kneipp najvyššou prioritou - a prirodzene aj v balení výrobkov. Na výrobu sprchovej etikety „GoodBye Stress“ sa nemusel vyrúbať žiadny strom, pretože je vyrobená z kamenného papiera. Na starostlivosť o pery používa značka prírodnej kozmetiky obaly z trávového papiera. Okrem toho sa v rôznych odvetviach venuje väčšia pozornosť recyklovaným obalom. Nie je náhoda, že spoločnosť Kneipp bola opäť ocenená cenou Green Brand Award a v štúdii udržateľnosti kozmetiky 2019, ktorú vypracovala spoločnosť Facit Research, sa umiestnila na treťom mieste

 

Weleda

 

Weleda je už viac ako 90 rokov symbolom kvalitnej prírodnej kozmetiky a zámerne sa vyhýba používaniu syntetických farbív, vonných látok a konzervačných látok.
Spoločnosť sa zaviazala chrániť dažďové pralesy na Borneu. Jej cieľom je zabrániť odlesňovaniu dažďového pralesa na plantáže palmového oleja, aby sa zachovalo životné prostredie ohrozených orangutanov.
Palmový olej je dôležitou surovinou aj v prírodnej kozmetike. Keďže mnohé plantáže palmového oleja ničia dažďový prales, spoločnosť od roku 2011 používa palmový olej z kontrolovaného ekologického pestovania. Spoločnosť Weleda spolupracuje s neziskovou organizáciou BOS (=Borneo Orangutan Survival) z Nemecka na vytvorení rovnováhy a ochrane biotopu orangutanov. BOS zabezpečuje, aby sa miestne obyvateľstvo vzdelávalo v oblasti udržateľného využívania zdrojov, aby sa zlepšila hospodárska situácia, aby sa odlesnený dažďový prales znovu zalesnil a aby sa vytvorila budúcnosť pre orangutany.

 

Babaria


Babaria je priekopníckou značkou vo vývoji kozmetického radu 100% bez plastov pre masovú spotrebu.
S líniou na tvár BIO Plastic Free sa Babaria zaviazala k novej kozmetickej filozofii, ktorá sa snaží o krásu, starostlivosť, zdravie, pohodu, harmóniu a rovnosť, pričom sa zameriava na globálnu udržateľnosť a starostlivosť o planétu.
Babaria vybrala ingrediencie prírodného a rastlinného pôvodu a vône s jemnými tónmi, ktoré dotvárajú rituál zmyselnej krásy a veľmi priaznivo pôsobia na pokožku. Použité obaly sú recyklovateľné, opakovane použiteľné a/alebo pochádzajú z udržateľných zdrojov.
Neobsahuje plasty. Životný štýl, nová kozmetická filozofia...

 

Faber-Castell


Spoločnosť Faber-Castell používa na výrobu svojich drevených ceruziek na celom svete 100 % dreva s certifikátom FSC alebo PEFC. Od polovice 80. rokov minulého storočia spoločnosť trvalo udržateľným spôsobom obhospodaruje 10 000 hektárov borovicového lesa v Brazílii. Tieto lesy poskytujú surovinu na výrobu ceruziek a voskoviek a pokrývajú 86 % celosvetovej potreby dreva spoločnosti Faber-Castell. V lesoch spoločnosti sa každoročne vysadí približne 300 000 sadeníc Spoločnosť Faber-Castell každú hodinu obnoví približne 20 kubických metrov dreva, čo zodpovedá približne 1 nákladnému autu. Okrem šetrenia zdrojov prikladá spoločnosť Faber-Castell veľký význam aj environmentálne a sociálne zodpovednému správaniu. Tretina vlastných lesov spoločnosti zostáva nedotknutá a poskytuje životné prostredie pre približne 660 pôvodných druhov zvierat a rastlín. Pravidelný dialóg so zainteresovanými stranami zabezpečuje, že z lesov spoločnosti Faber-Castell môže profitovať aj miestna komunita.
Vlastné lesy spoločnosti absorbujú 900 000 ton CO2, čím neutralizujú emisie z výrobných závodov po celom svete. Okrem toho spoločnosť Faber-Castell pokrýva 82 % svojich globálnych energetických potrieb z obnoviteľných zdrojov energie.

 

SANTÉ


Značka SANTÉ sa zaviazala chrániť stromy. Spoločnosť je aktívnym členom organizácií FONAP (Foro de Aceite de Palma Sostenible) a RSPO (Mesa Roonda de Aceite de Palma Sostenible) s cieľom zvýšiť udržateľnosť pestovania palmového oleja a prispieť k tomu, aby bol palmový olej a olej z palmových jadier v budúcnosti dostupný v dostatočnom množstve ako udržateľne certifikovaná surovina a aby sa obnovila jeho falošne poškodená povesť.
Palmový olej je najviac produkovaným rastlinným tukom na svete. Z jadier a dužiny palmy olejnej sa ročne vyrobí viac ako 50 miliónov ton palového oleja. Takmer polovica z tohto množstva sa používa na výrobu kozmetiky. Aby sa uspokojil celosvetový dopyt, dažďové pralesy musia na mnohých miestach ustúpiť obrovským konvenčným olejovým plantážam na úkor klímy a životného prostredia.
V poslednom čase sa urobilo veľa pre ochranu pralesov, najmä v prípade značky SANTE, a to znížením počtu skladaných krabíc. Všetky nepotrebné skladacie škatule boli odstránené a zvyšok bol premenený na recyklované vlákna (recyklovaný papier). V prípade výrobkov dekoratívnej kozmetiky značky je teraz iba jeden z 89 výrobkov zabalený v skladacích škatuliach. Väčšina vystavených výrobkov je vyrobená z trávového papiera, ktorý, ako už názov napovedá, je vyrobený z trávy, a preto sa nevyrába na úkor dažďových pralesov.

 

Schaebens


Schaebens je jedným z popredných dodávateľov kozmetiky v Nemecku. História rodinného podniku siaha až do 16. storočia. Spoločnosť Schaebens, ktorá sa špecializuje na starostlivosť o tvár, dnes ponúka vysoko účinné výrobky pre každú potrebu pleti a je najpredávanejšou značkou starostlivosti o tvár v Nemecku.
Spoločnosť Schaebens si je samozrejme vedomá svojej zodpovednosti byť lídrom v oblasti udržateľnosti. Minimalizácia jej ekologickej stopy je preto neoddeliteľnou súčasťou jej podnikovej stratégie. Spolu s organizáciou „ClimatePartner“ sa spoločnosť Schaebens rozhodla podporiť projekt na ochranu klímy v brazílskej Amazónii. Cieľom projektu je chrániť miestne lesy pred odlesňovaním, vypaľovaním a nelegálnym odlesňovaním. Zároveň je problémom aj obnova lesov. Podporou projektu chce spoločnosť kompenzovať svoju uhlíkovú stopu, preukázať spoločenskú zodpovednosť a prispieť k ochrane lesov. Týmto spôsobom sa chráni jeden z druhovo najbohatších ekosystémov na svete a miestni obyvatelia majú aj alternatívne zdroje príjmov.

 

Body&Soul


Pre nášho dodávateľa kozmetiky Incase je udržateľnosť dôležitou súčasťou firemnej kultúry. Spoločnosť berie do úvahy všetky faktory hodnotového reťazca, od starostlivej ťažby surovín až po koniec životnosti výrobku a jeho návrat do recyklačného cyklu. Značky kvality, ako sú BSCI a FSC, svedčia o vysokom zmysle spoločnosti pre zodpovednosť. My v spoločnosti Müller sme hrdí na to, že môžeme ponúkať naše obľúbené drevené kefky Body&Soul v klimaticky neutrálnej podobe. To znamená, že emisie CO2, ktoré vznikajú počas celého životného cyklu kefiek, sú zaznamenávané a kompenzované výrobcom Incase. Na výpočet CO2 stopy sa všetky údaje určujú a sčítavajú transparentným spôsobom. Tento výpočet zohľadňuje ťažbu surovín, použitie obalového materiálu, celkovú spotrebu procesu, logistiku a dokonca aj následnú likvidáciu kief.

ClimatePartner pomáha s výpočtom, znížením a kompenzáciou. ClimatePartner svojou značkou potvrdzuje klimatickú neutralitu výrobkov. Kupujúci kefy na vlasy dostanú informácie o vyprodukovaných emisiách a projekte na ochranu klímy, ktorý sa použil na kompenzáciu emisií, prostredníctvom identifikačného čísla na štítku a sledovacej adresy URL. Okrem predchádzania vzniku oxidu uhličitého a jeho znižovania je táto kompenzácia dôležitým krokom k holistickej ochrane klímy. Drevo použité na výrobu kefiek pochádza zo zodpovedne obhospodarovaných lesov.
Spoločnosť Incase optimalizuje aj mnohé ďalšie aspekty hodnotového reťazca. Napríklad sa v čo najväčšej miere odstránili obvyklé prepravné obaly z plastovej fólie. Spoločnosť teraz dodáva do našich obchodov obaly z papiera alebo lepenky, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu. Tieto riešenia zabezpečujú, že použité materiály sa dajú rýchlo separovať a recyklovať. Okrem toho sa pri balení výrobkov často dá upustiť od plastov. Namiesto toho sa používajú etikety s certifikátom FCS vyrobené z papiera alebo lepenky. To isté platí napríklad pre naše drevené kefky. Tieto štítky sa dajú jednoducho vyhodiť do odpadkového koša. Zákazníci, ktorí sa rozhodnú kúpiť výrobky z dreva alebo papiera s označením FSC, zároveň podporujú šetrné využívanie lesných zdrojov

 

Spoločnosť Procter & Gamble


Ochrana životného prostredia je pre spoločnosť P&G najvyššou prioritou, a preto je neoddeliteľnou súčasťou jej značiek. Spoločnosť si stanovila ambiciózny cieľ byť počas desiatich rokov uhlíkovo neutrálna a investovať do prírodných riešení na ochranu klímy, aby znížila svoju ekologickú stopu. Zároveň spoločnosť P&G vyvíja výrobky s najlepšími zložkami, ktoré ponúka veda a príroda. Nasledujúce desaťročie predstavuje rozhodujúcu príležitosť pre vedecky podložený pokrok v zmierňovaní klimatických zmien. Keďže do roku 2030 nie je možné zabrániť všetkým emisiám pomocou súčasných technológií, spoločnosť P&G sa zaviazala investovať do prírodných klimatických riešení, okrem iného aj s cieľom znížiť emisie skleníkových plynov o 50 % v priebehu nasledujúcich 10 rokov. To umožní spoločnosti P&G znížiť vplyv svojich činností a do roku 2030 sa stať uhlíkovo neutrálnou v priebehu nasledujúcich 10 rokov.
Dôležitú úlohu v tomto ambicióznom cieli zohráva zalesňovanie a obnova lesných oblastí. Horúce letá v rokoch 2018 a 2019 spôsobili vážne škody aj v nemeckých lesoch. Spoločnosť P&G preto bude spolupracovať s nadáciou Deň stromu na spustení projektu obnovy lesov v Nemecku.
Značky P&G uľahčujú ľuďom robiť udržateľné rozhodnutia v ich každodennom živote, a to tak pre seba, ako aj pre ochranu klímy.

 

Parsa

 

Línia NATURE LOVE je udržateľná, moderná a módna línia výrobkov PARSA Beauty: výrobky sú vyrobené z udržateľných ekologických plastov a organických zmesí, ktoré sa predávajú aj v obaloch s certifikátom FSC®.

Pre spoločnosť PARSA je ochrana životného prostredia a efektívne využívanie dostupných zdrojov energie neoddeliteľnou súčasťou jej politiky. Rodinný podnik sa každý deň snaží minimalizovať svoju ekologickú stopu: PARSA vyrába výrobky, ktoré podporujú trvalo udržateľnú cestu do budúcnosti, napríklad z dreva a papiera s certifikátom FSC® a z inovatívnych ekologických materiálov, ako je korok alebo pšeničná slama. Týmto spôsobom spoločnosť od roku 2012 zabezpečuje šetrné a trvalo udržateľné opatrenia v oblasti zdrojov. Od roku 2021 je spoločnosť PARSA vo svojom sídle v Sinsheime 100 % klimaticky neutrálna: Emisie CO2 Potrebné emisie CO2 sú kompenzované podporou medzinárodne certifikovaných projektov na ochranu klímy.
Na európskom trhu je PARSA Beauty synonymom inovatívnych a udržateľných produktových radov a vysokokvalitných výrobkov v oblasti vlasov, trendov, krásy, nechtov, kúpeľa a tela. S viac ako 85 miliónmi predaných výrobkov ročne a zastúpením vo viac ako 30 krajinách je spoločnosť PARSA Haar- und Modeartikel GmbH lídrom na trhu s vlasovými a kozmetickými doplnkami v strednej Európe.

 

Ravensburger


Udržateľnosť je pre spoločnosť Ravensburger vysokou prioritou. Z tohto dôvodu vyvinul výrobca hračiek novú a inovatívnu sériu remesiel založenú na princípe upcyklácie: Obalové materiály z kompozitných materiálov, papiera, kartónu alebo plastu, ktoré sa doma zbierajú, sa pomocou remeselných pomôcok, ktoré sú súčasťou sady, premenia na doplnky, hračky a menšie úžitkové a dekoratívne predmety. EcoCreate ponúka na tento účel sedem tematických remeselných súprav. Skrášľujú miestnosť alebo vytvárajú vhodné prostredie pre vtáčie a hmyzie druhy v exteriéri. Okrem toho si dievčatá a chlapci môžu vytvoriť rôzne hracie svety a sny sústredené okolo pirátov, princezien, obyvateľov lesa alebo zvierat džungle.

EcoCreate je šetrný ku klíme vďaka partnerstvu so spoločnosťou Fairventures
Spoločnosť Ravensburger od začiatku dbala na to, aby sa v samotnom obsahu a okolo neho nepoužívalo príliš veľa plastu a aby sa minimalizovala hmotnosť krabíc s výrobkami. Tým sa výrazne znížil vplyv programu EcoCreate na klímu. Spoločnosť Ravensburger tiež kompenzuje zostávajúcu ekologickú stopu emisií spôsobených priamo programom EcoCreate, čím sa remeselné hry stávajú šetrnými ku klíme. Na tento účel spoločnosť spolupracuje so spoločnosťou Fairventures Worldwide. Táto nezisková organizácia realizuje projekty zalesňovania na Borneu (Indonézia) a v Ugande. Prostredníctvom Fairventures spoločnosť Ravensburger financuje výsadbu takého množstva stromov, ktoré ročne pohltí toľko CO2 ako výrobky EcoCreate.

 

CAPANOVA


Záväzok nie je pre mladú značku CAPANOVA prázdnym sľubom. V čase klimatických zmien sú udržateľné opatrenia nevyhnutné na to, aby sme prispeli k ochrane planéty a zvýšili povedomie o životnom prostredí, zvieratách a našich spoluobčanoch.

Pre značku CAPANOVA je to súčasť jej podstaty, preto pri výrobe svojich pánskych produktov venuje pozornosť nielen prírodným zložkám. Tohtoročný DEŇ TROPICKÉHO LESA je príležitosťou aj pre značku CAPANOVA. CAPANOVA už podporuje ochranu druhov v amazonskej oblasti a je klimaticky neutrálna. Aj v Nemecku je dôležité chrániť životné prostredie pre nás všetkých a pre budúce generácie.

 

FALLER


Továreň na výrobu kefiek Faller vyrába kvalitné kefky v Nemecku už viac ako 190 rokov. Trvalá udržateľnosť je už mnoho rokov samozrejmou firemnou zásadou, preto sa spoločnosť považuje za trvalo ekologicky, ekonomicky a sociálne zodpovednú voči zákazníkom, dodávateľom, zamestnancom a regiónu. Spoločnosť Faller sa už mnoho rokov snaží využívať zdroje a materiály čo najvedomešie a najšetrnejšie. S cieľom vytvoriť základ pre funkčné a trvanlivé výrobky sa vo výrobnom procese používajú len tie najlepšie suroviny.

Ako spoločnosť s certifikátom FSC® sa Faller zaviazal k ekologickému, sociálne zodpovednému a ekonomicky životaschopnému využívaniu našich lesov. To znamená, že výrobky spĺňajú vysoké požiadavky Rady pre lesné hospodárstvo. Väčšina použitého bukového dreva pochádza z tohto regiónu. V roku 2010 spoločnosť zaviedla systém environmentálneho manažérstva a auditu (EMAS), známy aj ako systém EÚ pre environmentálne manažérstvo a audit. Ide o spoločný systém environmentálneho manažérstva a auditu pre organizácie, ktoré chcú zlepšiť svoje environmentálne správanie. Od leta 2020 sú strechy výrobných a kancelárskych budov vybavené fotovoltickým systémom, ktorý v súčasnosti pokrýva približne 60 % energetických potrieb spoločnosti. Spoločnosť Faller podporuje združenie „Rettet den Regenwald e.V.“ a chráni dažďový prales na ploche 6 435 m2. To znamená, že časť posledných pralesov sa zachová pre budúce generácie.

 

pandoo


Podľa WWF sa takmer každý druhý priemyselne vyrúbaný strom spracuje na papier: Patrí sem aj kuchynský papier, toaletný papier a vreckovky, ktoré už po niekoľkých sekundách končia v odpade.

Salvatore Decker sa zaujímal, či existuje udržateľnejšia alternatíva. A tak v roku 2017 založil spoločnosť pandoo s opakovane použiteľnou kuchynskou rolkou vyrobenou z bambusu: poslaním je znížiť odlesňovanie a znečistenie životného prostredia tým, že spoločnosť so sídlom pri Bodamskom jazere ponúka opakovane použiteľné výrobky každodennej potreby bez použitia plastov a dreva. V záujme ochrany tropických lesov sa spoločnosť pandoo zameriava aj na projekty zalesňovania, kampane na obnovu lesov a rýchlo obnoviteľné suroviny, ako je bambus, z ktorých vyrába svoje výrobky. Drevitá tráva rastie až 1,6 metra za deň a z odrezaného stebla môže ďalej rásť. Vďaka svojej všestrannosti sa z bambusu dajú vyrábať odolné slamky na pitie a zubné kefky, ako aj veľmi mäkký a savý kuchynský a kúpeľňový papier. Od svojho založenia sa spoločnosti pandoo podarilo osloviť viac ako pol milióna každodenných hrdinov a prispieť k ochrane dažďových pralesov. Len v roku 2020 sa im podarilo zachrániť 308 stromov pred odlesnením a vysadiť 1 688 stromov.
Výrobky pandoo teraz nájdete vo svojom obľúbenom obchode Müller.

 

Forest Gum


Poslaním spoločnosti Forest Gum je otriasť trhom so žuvačkami a byť prírodnou alternatívou k žuvačkám s plastom. Preto sú výrobky Forest Gum vyrobené výlučne z rastlinných zložiek a sú biologicky rozložiteľné. Žuvačky neobsahujú rovnaký syntetický materiál ako pneumatiky na autá, ale používajú žuvačky, šťavu z jablone zo stredoamerických trópov. Na získanie prírodnej žuvačkovej hmoty obhospodaruje a zbiera miestna družstevná spoločnosťstromovú miazgu udržateľným spôsobom. Týmto spôsobom sa stromy nepoškodzujú a dlhodobo sa zachovávajú. Spravodlivá a priama spolupráca zároveň vytvára lepšie životné podmienky pre obyvateľov zberných oblastí. Na tom má spoločnosť osobitný záujem, pretože stromy boli odjakživa životným prostredím miestnych ľudí a ako rezervoáre CO2 sú pre nás všetkých dôležitou súčasťou ochrany klímy.
Pre spoločnosť Forest Gum sú dôležité aj vonkajšie hodnoty, preto pracovala na obaloch, ktoré neobsahujú žiadne plasty. Obal obsahuje kartón s certifikátom FSC, odolnú ochranu príchutí a inovatívny systém uzatvárania.

 

WILKINSON


ZODPOVEDNOSŤ ZAČÍNA V MALOM: HOLIACE STROJČEKY WILKINSON HYDRO V UDRŽATEĽNÝCH OBALOCH

Pre spoločnosť WILKINSON znamená zodpovednosť čeliť výzvam zajtrajška a neustále rozvíjať. S týmto cieľom spoločnosť urobila veľký krok vpred. Obaly strojčekov HYDRO, ktoré boli pôvodne vyrobené z plastu, sú teraz plne recyklovateľné vďaka papierovým obalom, ktoré obsahujú  viac ako 90 % recyklovaného materiálu. Vnútornej vložke z celulózy s certifikátom FSC® sa spoločnosť WILKINSON môže úplne zaobísť bez plastov vo svojich obaloch.
A tento efekt je citeľný: len vďaka hydro holiacim strojčekom sa v Európe ročne ušetrí 88 ton plastov. *

Pre väčšiu zodpovednosť - krok za krokom.

(* Úspory v hydroobaloch v Európe; odhadované ročné úspory v plastoch (GAG PET) merané podľa vyrobených obalov a odpadu z obalov všetkých štandardných obalov HYDRO).

 

ANNEMARIE BÖRLIND


Pre odborníčku na prírodnú kozmetiku ANNEMARIE BÖRLIND je udržateľnosť srdcovou záležitosťou. Od jej založenia hrá dôležitú úlohu téma udržateľnosti, ktorá je chápaná ako zodpovedná interakcia medzi ľuďmi a prírodou. Ekologickú a sociálnu udržateľnosť posilňuje udržateľná výroba, ekologické obaly a humánne pracovné podmienky na celom svete.
Ochrana životného prostredia je už 60 rokov najvyššou prioritou, pričom sa zodpovedne využívajú obmedzené zdroje s cieľom zachovať prírodnú rozmanitosť prostredia. Výskumné projekty s Fraunhoferovým inštitútom o biopovrchovo aktívnych látkach a ďalšie projekty s organizáciami pre udržateľnosť na tému palmového oleja šetrného k životnému prostrediu, majú za cieľ zabrániť odlesňovaniu. Napríklad vonkajšie kartóny výrobkov ANNEMARIE BÖRLIND sú označené pečaťou s certifikátom® FSC.

 

KLAR


KLAR Seifen vyrába tuhé mydlá na báze prírodných produktov už viac ako 180 rokov. Tento základný prístup si zachovala dodnes. Cieľom spoločnosti Klar Seifen je do roku 2021 vyrábať každý výrobok čo najudržateľnejšie a zároveň chrániť prírodu, voľne žijúce zvieratá a klímu. Koniec koncov, všetko, čo sa zachová, sa nemusí obnovovať.

Spoločnosť Klar prispieva k ochrane tropických lesov a nepoužíva palmový olej. Namiesto palmového oleja používa spoločnosť na výrobu takmer všetkých šampónov na ruky a telo a mydiel kvalitný olivový olej z Európy, čím zlepšuje ekologickú rovnováhu sortimentu. Okrem toho sú všetky mydlá značky Klar, či už produkty na holenie alebo tuhé šampóny, 100 % vegánske a dokonca certifikované organizáciou PETA.
Zloženie všetkých mydiel je bez mikroplastov, rovnako ani papierové balenia neobsahujú žiadne plasty. Mnohé zložky tuhých mydiel tiež pochádzajú od regionálnych výrobcov. Napríklad kvety levandule zo Švábskej Alby. Keďže suroviny pochádzajú z Nemecka a Európy a vyrábajú sa na juhu krajiny, dopravné trasy sú krátke. Spoločnosť Klar Seifen vo svojom závode v Heidelbergu dbá aj na výrobu šetrnú k zdrojom a na výrobu elektrickej energie využíva vlastný fotovoltický systém.

 

lavera


lavera Naturkosmetik prispieva použitím pieskovej žuly k ochrane klímy. Spolu s Nemeckým združením na ochranu lesov a organizáciou ClimatePartner lavera zalesňuje lesy v Nemecku a len v tomto roku plánuje vysadiť 30 000 stromčekov v ťažko poškodených lesných oblastiach. Na tento účel odborníci podrobne zanalyzujú existujúce lesné plochy a vysadia vhodné stromy, ktoré sa dokážu prispôsobiť klimatickým zmenám a nárastu škodcov. Týmto spôsobom lavera nielen posilní regionálny ekosystém, ale zabezpečí aj životne dôležité úkryty pre zvieratá. To všetko je financované z pevného príspevku, ktorý teraz pôjde na lesnícky projekt spoločnosti lavera pre vybrané produkty.
Prvá oblasť výsadby sa nachádza v Dolnom Sasku, len asi 25 kilometrov od sídla spoločnosti Müller v Nemecku. Prvých 15 000 listnatých stromov bolo vysadených na jeseň 2021. V súčasnosti sa v tejto oblasti nachádza mnoho lesných plôch, ktoré odumreli v dôsledku búrok, slnečného žiarenia a extrémneho sucha. Druhá lesná oblasť sa nachádza v blízkosti Hannoveru. Tam budú jedle, ktoré boli kvôli kôrovcom trvalo poškodené, nahradené výsadbou listnatých stromov.  

 

HYDROPHIL


HYDROPHIL sa vyznačuje inovatívnymi, trvalo udržateľnými hygienickými výrobkami. Mnohé výrobky, ako napríklad známe zubné kefky, sú vyrobené z bambusu namiesto dreva. Na rozdiel od stromov rastie použitý bambus Moso v ideálnych podmienkach svojej domovskej oblasti Ningbo mimoriadne rýchlo, bez zavlažovania a pesticídov, a počas dvojročnej fázy rastu dosahuje výšku až 20 metrov. Vďaka svojmu rýchlemu rastu viaže bambus moso tony CO2, čo je mnohonásobne viac ako kapacita uskladňovania CO2 stromami v európskych regiónoch.
Z jednej rastliny dokáže byť vyprodukových až 1 000 zubných kefiek. Hrúbka trstiny je dostatočná na výrobu zubnej kefky z jedného kusu, takže sa nepoužívajú žiadne znečisťujúce lepidlá. Bambus Moso nie je plodina ani krmovina, takže produkcia bambusových výrobkov nekonkuruje miestnej faune ani pôvodným obyvateľom.
Okrem toho je charakteristickým znakom spoločnosti nielen obal bez plastov z kraftového kartónu, ale aj udržateľná výroba z recyklovaného papiera s certifikátom FSC®.
Tuba zubnej pasty Pure Mint a Sweet Herbs je vyrobená z 95 % zo smrekového dreva, ktoré pochádza z lesov s certifikátom PEFC v EÚ. A to najlepšie na tom je, že nemusia vyrúbať žiadne stromy, ale použije sa stolársky odpad. Odpadové drevené vlákna sú zmiešané s umelými látkami na báze cukru. Výsledkom je biogranulát, ktorý sa roztaví a následne vytlačí do rúrkovej formy. To znamená, že sa nemusia vyrúbať žiadne stromy. V porovnaní s bežnými obalmi má tubus o 40 % lepšiu bilanciu CO2.

 

Bambus: udržateľná surovina?


Čoraz viac spoločností sa spolieha na bambus ako surovinu pre svoje výrobky, ale prečo? A prečo sa bambus považuje za udržateľný a dokáže zabrániť odlesňovaniu dažďových pralesov?

Bambus je tropická alebo subtropická rastlina z čeľade sladkých tráv. V porovnaní so stromami rastie rýchlo, viac ako jeden meter za deň. Pomyslite na čas, ktorý potrebuje strom, aby dosiahol rovnakú veľkosť. Na rozdiel od stromov môžete vyrúbať oveľa viac bambusu bez toho, aby ste ohrozili jeho existenciu. Je to cenná surovina v mnohých ohľadoch vrátane prevencie odlesňovania tropických oblastí. Preto ho možno označiť za trvalo udržateľný. Okrem toho produkuje o 35 % viac kyslíka ako bežné stromy.

Obyvatelia dažďových pralesov používajú bambus napríklad na stavbu domov a celého nábytku. Táto surovina je čoraz obľúbenejšia aj v Európe. V súčasnosti nahrádza plast v mnohých výrobkoch. Používanie bambusu chráni našu planétu, pretože na rozdiel od plastu je bambus úplne biologicky rozložiteľný.

V spoločnosti Müller nájdete širokú ponuku udržateľných bambusových výrobkov rôznych značiek.

 

Drevo z udržateľného lesného hospodárstva


Mnohé zo značiek, ktoré sú k dispozícii v spoločnosti Müller, získavajú svoje suroviny z udržateľného lesného hospodárstva.

Na mnohých výrobkoch môžete často vidieť logo „FSC®-certified wood“, t. j. „drevo s certifikátom FSC®“. Forest Stewardship Council (FSC) je medzinárodná nezisková organizácia.

Keď si zákazníci vyberú výrobky z dreva alebo papiera s označením FSC®, podporujú tým trvalo udržateľné využívanie lesných zdrojov. Systém FSC® totiž zabezpečuje, aby sa lesy využívali v súlade so sociálnymi, ekonomickými a ekologickými potrebami súčasných a budúcich generácií.

Ekologická značka „Modrý anjel“ je už viac ako 40 rokov environmentálnou značkou nemeckej vlády a môže vám pomôcť pri udržateľných nákupoch.
Výrobky z recyklovaného papiera so značkou Modrý anjel zaručujú, že papierové vlákna výrobkov sú vyrobené zo 100 % recyklovaného papiera.

 

Ako môžete pomôcť chrániť lesy?


Aj tie najmenšie opatrenia môžu pomôcť chrániť lesy. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov:

  • Šetrite papierom, používajte recyklovaný papier alebo ho použite viackrát.
  • Jedzte mäso uvedomelo: Snažte sa jesť menej mäsa.
  • Pri nákupe výrobkov z dreva hľadajte pečať FSC® a nekupujte nábytok vyrobený z tropických drevín.
  • Vyhnite sa hliníku: Namiesto hliníkovej fólie zabaľte občerstvenie do skledenej nádoby
  • Používajte svoj mobilný telefón dlhý čas, nemeňte ho po niekoľkých rokoch. Na výrobu telefónu sú potrebné vzácne kovy, z ktorých väčšina sa nachádza len v dažďových pralesoch. Ak svoj mobilný telefón už naozaj nemôžete používať, môžete ho recyklovať.
  • Konzumujte regionálne, sezónne a ekologické potraviny.
  • S pomocou organizácií môžete sami vysadiť nové stromy.