Nasledujúce informácie vám poskytnú prehľad o postupoch spracovania v našich pobočkách. Radi by sme upozornili, že nie všetky spracovateľské operácie sa vzťahujú rovnako na všetkých zákazníkov, ale závisia od typu využívanej služby.
Vo všeobecnosti nie ste povinní poskytovať svoje osobné údaje, s výnimkou prípadov zákonných požiadaviek alebo plnenia uzavretej zmluvy. Radi by sme však upozornili, že nie vždy je možné, aby sme vám poskytli príslušnú službu alebo ponuku.
Účel/popis: Voľné pracovné miesta sú k dispozícii na našej webovej stránke v kariérnom portáli (https://www.mueller.de/unternehmen/karriere/stellenangebote/ ) na nábor nových zamestnancov. Žiadosti sa podávajú vždy prostredníctvom tohto portálu. Informácie o ochrane údajov si môžete pozrieť v príslušnom bode procesu podávania žiadostí. V prípade, že sa žiadosť posudzuje na mieste, radi by sme vás upozornili, že vaše údaje spracúvame na účely nadviazania pracovného pomeru alebo vloženia vašich údajov do nášho digitálneho systému pre uchádzačov na účely výberu uchádzačov. Vaše údaje spracúvame aj na účely poskytnutia dôkazu, že sme prijaté žiadosti riadne a spravodlivo sledovali.
Kategórie údajov: Hlavné osobné údaje (priezvisko, meno, adresa, dátum narodenia), kontaktné údaje (e-mail, telefón), údaje o žiadosti
Príjemcovia: Priami nadriadení alebo vedúci oddelení; centrálne oddelenie ľudských zdrojov a náboru a v prípade právnych sporov právne oddelenie spoločnosti Müller Holding GmbH & Co. KG, Albstr. 92, 89081 Ulm, Nemecko
Doba uchovávania: Vaše údaje uchovávame až do ukončenia procesu podávania žiadostí alebo do uplynutia premlčacej lehoty pre prípadné nároky podľa všeobecného zákona o rovnakom zaobchádzaní, pokiaľ ste nám nedali výslovný súhlas na ďalšie uchovávanie vašich údajov, ak zákonné lehoty uchovávania bránia vymazaniu alebo ak údaje potrebujeme na obhajobu alebo uplatnenie akýchkoľvek právnych nárokov.
Pôvod údajov: Vaše údaje získavame priamo od vás v rámci vašej žiadosti.
Právny základ: článok 88 GDPR i.V.m. § 26 BDSG v spojení s. Čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR (realizácia postupu podania žiadosti); čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR (v prípade ďalšieho uchovávania po podaní žiadosti na základe vášho dobrovoľného súhlasu); čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR (oprávnený záujem) v spojení s čl. 15 ods. 4 AGG i.V.m. § 61b ods. 1 ArbGG (obhajoba alebo uplatnenie právnych nárokov a poskytovanie dôkazov s ohľadom na zásadu rovnakého zaobchádzania).
Účel/popis: Naši predajcovia sú povinní vykonať vizuálnu kontrolu preukazu totožnosti, ak sa predaj týka výrobkov s vekovým obmedzením. Ide napríklad o alkoholické nápoje alebo predaj výrobkov s príslušným označením USK/FSK, nosičov obrazu v zmysle § 12 nemeckého zákona o ochrane mládeže (JuSchG) (hry, DVD, videá).
Kategórie údajov: Meno, dátum narodenia (deň, mesiac, rok)
Doba uchovávania: Údaje o narodení/identifikácii sa neuchovávajú; vek sa kontroluje len na mieste, aby sa neporušili predpisy na ochranu mládeže, ako sú platné zákazy predaja a distribúcie.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás v priebehu nákupu. Ak nám nechcete poskytnúť uvedené údaje na účely overenia veku, nebudete si môcť u nás zakúpiť žiadne výrobky, na ktoré sa vzťahujú vekové obmedzenia.
Právny základ: čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR (zákonná povinnosť) v spojení s príslušnými právnymi ustanoveniami, ako je JuSchG.
Účel/popis: Ak neplatíte v hotovosti v našich pokladniach, hotovostné transakcie sa vykonávajú pri bezhotovostných platbách a odovzdávajú sa príslušným poskytovateľom platobných služieb. Robí sa to najmä na kontrolu a realizáciu vašich platieb príjemcovi, na archiváciu právnych dokumentov, na bezpečný prenos v súlade s požiadavkami SEPA alebo príslušnými predpismi o platobných transakciách (= tzv. kartové schémy) a na účely fakturácie. Môžeme tiež získať informácie o úverovej bonite. V prípade platieb poukážkovými kartami sa číslo poukážkovej karty interne porovnáva s našimi údajmi s cieľom určiť hodnotu uloženého poukazu. Pri nákupe poukážok sa osobné údaje nezhromažďujú, pokiaľ sa nekombinujú s inými spôsobmi platby, ako je napríklad platba kreditnou kartou. Pri použití kariet poukazov, ktoré ste si sami personalizovali online (napr. s vlastnými obrázkami), by sme chceli upozorniť, že tieto poukazy sa používajú na spracovanie platby a že naši predajcovia majú prístup k informáciám na nich uvedeným.
Kategórie údajov: Údaje o transakcii (suma, dátum, čas), údaje o platbe (číslo karty, identifikátory, priezvisko a meno v prípade priameho inkasa, ak sa uplatňuje), údaje o poukaze (zostatok, platnosť)
Príjemca: Centrálny archív poukážok a databáza poukážok spoločnosti Müller Holding GmbH & Co. KG, Albstr. 92, 89081 Ulm; poskytovatelia platobných služieb/prevádzkovatelia sietí, napríklad epay (transact Elektronische Zahlungssysteme GmbH, Fraunhoferstr. 10, 82152 Martinsried); akvizítori, napríklad TeleCash (First Data GmbH TeleCash, Marienbader Platz 1, 61348 Bad Homburg v.d. Höhe); poskytovatelia kreditných kariet
Doba uchovávania: Pokladničné doklady sa archivujú jedenásť rokov. Údaje na odsúhlasenie bankových kariet s cieľom zabrániť zneužitiu karty a obmedziť riziko sa po spracovaní transakcie vymažú. Použité poukážky sa v zásade vyberajú a ničia na mieste.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás v priebehu nákupu.
Právny základ: Spracovanie platieb kartou/kupónom sa vykonáva v rámci plnenia zmluvy v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR, pričom banka/poskytovatelia platobných služieb plnia svoje zmluvné záväzky voči vám na vlastnú zodpovednosť. Archivácia účtovných transakcií vychádza zo zákonných požiadaviek (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR v spojení s obchodnými a daňovými predpismi, najmä § 257 ods. 4 HGB a § 147 ods. 3 AO. Ak pri platobných metódach existujú pre nás riziká zlyhania, môžeme si nechať overiť úverovú bonitu, ako aj adresu a totožnosť od poskytovateľov služieb s oprávneným záujmom (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).
Poznámka: Oznámenia poskytovateľov platobných služieb o ochrane údajov nájdete na ich webových stránkach. Vždy však máte možnosť splniť svoje platobné povinnosti platbou v hotovosti. Informácie o ochrane údajov spoločnosti epay pre držiteľov platobných kariet nájdete na adrese https://www.epay.de/datenschutz-payment a spoločnosti First Data na adrese: https://www.telecash.de/datenschutz/.
Ďalšie informácie pre Bluecode a MüllerPay s použitím Bluecode:
Müller vám ponúka možnosť bezkontaktnej platby za vaše nákupy (prevádzkovateľom schémy je spoločnosť Blue Code International AG, Schützenstrasse 7, CH-8853 Lachen, Švajčiarsko) prostredníctvom nezávislej aplikácie Bluecode.
K dispozícii máte aj službu MüllerPay: MüllerPay je platobná metóda v aplikácii, ktorú spoločnosť Müller ponúka na platenie v obchodoch Müller prostredníctvom aplikácie Müller. Pomocou MüllerPay možno naskenovať digitálnu zákaznícku kartu a zároveň vykonať bezkontaktnú platbu. Technicky sa platba spracúva prostredníctvom Bluecode. Na spracovanie programu vernostných kariet (zbieranie a vykupovanie kvetov) spoločnosť Müller prenáša k pokladni iba zašifrované číslo zákazníka aplikácie prostredníctvom anonymného tokenu Bluecode. Spoločnosť Müller ukladá informáciu „Účasť v programe MüllerPay“ na zákaznícku kartu používateľa.
Pozrite si informácie na stránke https://bluecode.com/de-de/b2c/. Bluecode je platobná metóda vo forme modrého čiarového kódu, ktorá umožňuje prepojiť váš bankový účet s Bluecode. V závislosti od vašej banky buď ponúka Bluecode ako samotný platobný prostriedok, alebo sa Bluecode používa prostredníctvom postupu inkasa vydaním mandátu na inkaso licencovanej spoločnosti (fakturačnému partnerovi). Spoločnosť Müller nemá na tento zber údajov žiadny vplyv a nezodpovedá zaň. Vaše bankové údaje sa neposkytujú spoločnosti Müller ani spoločnosti Blue Code International AG, ale zostávajú vo vašej banke alebo u fakturačného partnera. Platba sa uskutočňuje pomocou jednotlivých tokenov Bluecode, ktoré samy o sebe neobsahujú žiadne bankové údaje. Token Bluecode obsahuje autentifikačné informácie, ktoré sa prostredníctvom nášho poskytovateľa platieb epay (transact Elektronische Zahlungssysteme GmbH, Fraunhoferstr. 10, 82152 Martinsried, Nemecko) odovzdávajú vašej banke alebo inštitúcii schválenej bankou. Pre každú platbu sa vygeneruje nový, časovo obmedzený token Bluecode, ktorý je platný len raz. Ďalšie informácie nájdete na adrese https://bluecode.com/de-de/b2c/faq/. Viac informácií o podmienkach používania a ochrane údajov spoločnosti Bluecode nájdete na https://bluecode.com/de-de/b2c/rechtliche-dokumente/ a https://spt-payments.com/de-de/rechtliche-dokumente/.
Účel/popis: V súvislosti s nákupom vám ponúkame možnosť bezplatného výberu hotovosti v našich predajniach a možnosť platby kartou (viac informácií o tom nájdete na https://www.mueller.de/service/ a na požiadanie u našich predajcov).
Kategórie údajov: Platobné údaje (fakturačné údaje)
Príjemca: pozri spracovanie platieb, platobné služby, bezhotovostné platby a (personalizované) poukážky.
Poznámka: Na tento účel nezhromažďujeme žiadne samostatné osobné údaje. Výber sa skôr zobrazuje ako položka faktúry. Z tohto dôvodu si pozrite informácie uvedené vyššie v časti „Spracovanie platieb, platobné služby, bezhotovostné platby a personalizované poukážkové karty“.
Účel/popis: Ponúkame vám možnosť zriadiť v našom obchode narodeninový box pre vaše deti na darčeky podľa vášho výberu.
Kategórie údajov: Na tento účel potrebujeme len možnosť pridelenia a dátum, dokedy má byť box u nás. Spravidla uvádzajte meno a prípadne prvé písmeno priezviska, ako aj dátum narodenín, aby bolo prideľovanie jednoduchšie. Ak chcete, môžete zadať aj skratku alebo kód.
Doba uloženia: Po uplynutí tejto doby sa karta odstráni a zničí a darčeky, ktoré si hostia nezakúpili, môžeme vrátiť na ich miesto.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás v priebehu vytvárania narodeninového boxu.
Právny základ: Čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR (oprávnený záujem) na úspornom, praktickom a zákaznícky prívetivom spracovaní narodeninového boxu.
Účely/popis: Vaše osobné údaje spracúvame na účely vybavenia objednávky tovaru, rezervácie tovaru, doručenia tovaru, prevzatia vráteného tovaru, spracovania vrátenia tovaru alebo spracovania súvisiaceho dopytu.
Kategórie údajov: Kontaktné údaje (napr. priezvisko, meno, telefón), adresné údaje (ulica, číslo domu, miesto bydliska)
Príjemcovia: Centrálne logistické oddelenie koncernu (MTLU GmbH Müller Transport & Logistik Ulm, Albstr. 92, 89081 Ulm); poskytovateľ prepravných služieb (napr. DHL); poskytovateľ služieb plnenia; prípadne výrobca (napr. v prípade vád výrobku).
Doba uchovávania: Vaše údaje uchovávame až do spracovania záležitosti a uplynutia prípadných premlčacích lehôt (štandardná premlčacia lehota tri roky) alebo záručných nárokov (dva roky). Ak ide o účtovné transakcie, údaje sa uchovávajú po dobu jedenástich rokov.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás v rámci objednávky alebo uplatnenia vašich spotrebiteľských práv.
Právny základ: čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR (plnenie zmluvy) a/alebo čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR (zákonná povinnosť) v spojení s príslušnými normami občianskeho práva (§§ 437 a nasl. BGB) alebo obchodného a daňového práva, najmä § 257 ods. 4 HGB a § 147 ods. 3 AO a prípadne čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR (oprávnený záujem) na zákaznícky ústretové a časovo úsporné spracovanie vašej žiadosti. Ak je na spracovanie vašich údajov podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR potrebný váš súhlas (napr. prenos vášho telefónneho čísla poskytovateľovi prepravných služieb na dohodnutie stretnutia), budeme vás o tom na príslušnom mieste informovať.
Poznámka: Oznámenia o ochrane osobných údajov poskytovateľov služieb prepravy zásielok alebo zasielateľských služieb alebo podobných služieb si môžete pozrieť v ich zákazníckom servise alebo na príslušnej webovej stránke
Účel/popis: Po začatí školy môžete odovzdať nákupný zoznam školských potrieb (napr. zošity, perá, bloky atď.), ktorý ste dostali od svojho vzdelávacieho zariadenia, spoločnosti Müller alebo nám ho poslať online. Váš zoznam potom spracujú naši pracovníci, aby ste si mohli tovar vyzdvihnúť vo vybranej predajni. Potvrdenie o tom dostanete na uvedené kontaktné údaje. Radi by sme upozornili, že táto služba je dočasne obmedzená a nie je vždy dostupná na každom mieste a ponúka sa len pre papiernický tovar.
Kategórie údajov: Kontaktné údaje (napr. priezvisko, meno, e-mail), údaje o tovare, preferencie/potreby (napr. ručička dieťaťa).
Príjemca: pre doručenie na mieste: Pri odoslaní online: obchod; pri odoslaní online: obchod: Müller Handels GmbH & Co. KG, Albstr. 92, 89081 Ulm ako centrálne koordinačné centrum pre službu Overnight Express.
Lehota na uchovanie: Po vykonaní rezervácie si môžete nákupný zoznam vziať späť; nebudeme ho už potrebovať. Ak ste nám poskytli digitálny zoznam, informácie budú po jeho zostavení a dokončení nákupu vymazané v súlade s predpismi o ochrane údajov.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás pri predložení zoznamu.
Právny základ: Čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR (oprávnený záujem), aby sme vám mohli ponúknuť pohodlný spôsob zostavenia školských potrieb. Vedieme anonymné štatistiky, napríklad počet prijatých rezervácií, aby sme zabezpečili kvalitu a zlepšili naše služby a mohli tak optimalizovať ponuku našich služieb. Analýzy neumožňujú vyvodzovať žiadne závery o vašej osobe.
Poznámka: Požadujeme len informácie relevantné pre zostavenie. Ak sú v zozname uvedené napríklad osobné údaje pedagogických pracovníkov, pred odoslaním zoznamu tieto informácie upravte.
Účel/opis: Vaše údaje spracúvame na účely organizácie, spracovania a vykonania opravy. Môže byť tiež potrebné kontaktovať výrobcu, napr. na získanie odhadu nákladov.
Kategórie údajov: Kontaktné údaje (napr. priezvisko, meno, telefón), popis chyby, údaje o položke/nákupe
Príjemca: Výrobca alebo servis
Prenos do tretej krajiny: Neuskutočňuje sa, pokiaľ výrobca nesídli v krajine mimo EÚ a oprava je potrebná odtiaľ.
Doba uchovávania: Po dokončení opravy alebo uplynutí záruky sa údaje vymažú po troch rokoch v súlade so všeobecnou premlčacou lehotou.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás v priebehu zadávania opravy.
Právny základ: Spracovanie sa zakladá buď na čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR na účely plnenia zmluvy, napr. ak si objednáte opravu mimo záruky, alebo na čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR (právne povinnosti), napr. ak voči nám uplatníte svoje spotrebiteľské práva (záručné nároky). Vaše údaje spracúvame aj na zabezpečenie optimalizovaného procesu opravy a správy tovaru na základe oprávneného záujmu podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR, aby sme vám mohli ponúknuť čo najlepšie služby.
Účel/popis: Spracovanie sťažnosti a reklamácii a v prípade potreby (následné) plnenie (kúpnych) zmluvných záväzkov. V prípade anonymných sťažností nie je možné poskytnúť vám spätnú väzbu.
Kategórie údajov: Kontaktné údaje (napr. priezvisko, meno, telefón), dôvod reklamácie, údaje o tovare/nákupe. Informácie, ktoré sú dobrovoľné/nepovinné, sú príslušne označené.
Príjemca: Zákaznícky servis spoločnosti Müller Holding GmbH & Co. KG; výrobca alebo servis
Prenos do tretej krajiny: Neuskutočňuje sa, pokiaľ výrobca nesídli v krajine mimo EÚ a prenos vašich údajov nie je legitímny podľa zákona o ochrane údajov.
Doba uchovávania: Po spracovaní sťažnosti sa údaje uchovávajú počas troch rokov v súlade so všeobecnou premlčacou lehotou.
Pôvod údajov: Vaše údaje získavame priamo od vás v priebehu vybavovania sťažnosti.
Právne základy: Spracovanie sa zakladá buď na čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR na účely plnenia zmluvy, alebo na účely plnenia zákonných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR), napr. ak podáte reklamáciu v záručnej lehote. V prípade dobrovoľných záruk a pod. sa spracúvajú údaje o reklamáciách s oprávneným záujmom (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR), aby sme zabezpečili spokojnosť zákazníkov a neustále zlepšovali náš sortiment. Ak nám poskytnete dobrovoľné/nepovinné údaje, právnym základom je súhlas (čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR).
Účel/popis: V závislosti od zakúpeného výrobku máte v rámci zákonných ustanovení nárok na zákonné záručné nároky a/alebo nároky zo zmluvnej záruky. V prípade záručných nárokov, ktoré vystavuje výrobca, sa obráťte priamo na organizáciu poskytujúcu záruku. Vaše údaje budú v zásade spracované tak, aby ste mohli uplatniť svoje práva alebo nároky.
Kategórie údajov: Kontaktné údaje (napr. priezvisko, meno, telefón), údaje o položke/nákupe. Údaje, ktoré sú dobrovoľné/nepovinné, sú príslušne označené.
Príjemca: Zákaznícky servis a prípadne právne oddelenie spoločnosti Müller Holding GmbH & Co. KG, Albstr. 92, 89081 Ulm; výrobca alebo servis
Prenos do tretej krajiny: Neuskutočňuje sa, pokiaľ výrobca nesídli v krajine mimo EÚ a prenos vašich údajov nie je legalizovaný podľa zákona o ochrane údajov.
Doba uchovávania: Po spracovaní sťažnosti sa údaje uchovávajú po dobu troch rokov v súlade so všeobecnou premlčacou lehotou.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás v rámci objednávky alebo uplatnenia vašich spotrebiteľských práv.
Právny základ: Ak sú tieto nároky uplatnené a sú oprávnené, spracúvame pb údaje vyplývajúce zo zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR v spojení s príslušnými právnymi normami a všeobecne aj na plnenie zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR na zistenie zmluvne povinnej podmienky. Okrem toho by sme chceli upozorniť, že môžeme prešetriť skutkový stav veci, a to najmä prostredníctvom nášho interného právneho oddelenia v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR, aby sme overili prípadné tvrdenia. Ak by bolo v jednotlivých prípadoch potrebné, aby sme spracúvali vaše osobné údaje na účely uplatnenia záručných nárokov a najmä ich odovzdali (napr. výrobcovi), budeme tak robiť na základe vášho dobrovoľne udeleného súhlasu, ktorý môžete v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR kedykoľvek s účinnosťou do budúcnosti odvolať.
Účel/popis: Návštevníkom našich obchodov poskytujeme prístup na internet prostredníctvom nášho poskytovateľa služieb (Frederix Hotspot GmbH, Oskar-Winter-Straße 9, 30161 Hannover, Nemecko, ďalej len „Frederix“) vo forme bezplatného prístupu k Wi-Fi. Informácie o spracovaní vašich osobných údajov spoločnosťou Frederix pri používaní zákazníckej siete W-LAN nájdete pri registrácii.
Zhromažďovaniu vašej adresy MAC môžete zabrániť napríklad tak, že sa so svojím koncovým zariadením nepripojíte k sieti W-LAN. Ak by ste naše pobočky navštívili znova po tom, čo ste sa už raz pripojili k sieti Wi-Fi, museli by ste vo svojom zariadení deaktivovať funkciu Wi-Fi.
Kategórie údajov: Aby sme umožnili prístup na internet, vybavili sme naše predajne prístupovými bodmi Wi-Fi. Prístupové body W-LAN zaznamenávajú adresu MAC (adresu riadenia prístupu k médiám) a adresu IP získanú pomocou Frederixu koncových zariadení s podporou W-LAN (napr. smartfónov) našich návštevníkov prihlásených do siete W-LAN. Adresa MAC je hardvérová adresa sieťového adaptéra (napr. adaptéra W-LAN v smartfóne), ktorá slúži ako jedinečný identifikátor zariadenia v počítačovej sieti. Tieto údaje nemôžeme priamo priradiť k vám osobne. Zhromaždené údaje sú prevádzkovými údajmi v zmysle zákona o telekomunikáciách, ktoré zasielame spoločnosti Frederix. Spracovanie údajov je nevyhnutné na vytvorenie pripojenia k internetu prostredníctvom poskytovateľa telekomunikačných služieb.
Doba uchovávania: V závislosti od komponentu sa údaje vymažú po 10 minútach nečinnosti alebo po prepísaní určenej pamäte.
Pôvod údajov: Údaje dostávame priamo pri registrácii a používaní siete W-LAN.
Právny základ: Čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR Súhlas s používaním a pripojením zákazníka k sieti W-LAN. Právny základ pre spracovanie vašich prevádzkových údajov je čl. 95 GDPR i.v.m. §§ 9 ods. 1 veta 1, 12 ods. 1 veta 1 TTDSG.
Účel/popis: Spracovanie vašej objednávky fotografií a objednávky tlače v pobočke alebo spracovanie vašich online objednávok fotografií. Ak sa rozhodnete pre doručenie na našu pobočku alebo si necháte vyvolávať fotografie v laboratóriu, budete potrebovať príslušný doklad na prevzatie. V prípade laboratórnych prác je to odberný lístok (odtrhnutie vrecka s fotografiou) a v prípade online produktov potvrdenie objednávky zaslané e-mailom. Ak ho pri prevzatí nemôžete predložiť, musíte sa vy alebo oprávnená osoba identifikovať iným spôsobom, aby sme mohli splniť naše zákonné povinnosti jednoznačnej identifikácie a neodovzdali žiadne osobné údaje bez oprávnenia.
Kategórie údajov: Obrazové údaje, kontaktné údaje (priezvisko, meno, číslo objednávky, e-mail). Poskytnutie kontaktných údajov počas procesu objednávania je dobrovoľné. Tieto údaje len uľahčujú pridelenie objednávky a slúžia ako prostriedok identifikácie pri preberaní objednávky. Týmto spôsobom sa má v čo najväčšej miere predísť chybám pri preberaní.
Príjemca: Využívame služby spoločnosti Cewe Stiftung & Co. KGaA (Cewe), Meerweg 30 - 32, 26133 Oldenburg, Nemecko, na spracovanie fotografických služieb.
Doba uchovávania: Transakcie relevantné pre obchodné a daňové právo, ako sú faktúry, sa uchovávajú jedenásť rokov; údaje o fotostaniciach sa uchovávajú 48 hodín. Z dôkazných dôvodov uchovávame formuláre na zaznamenanie vydania fotografií bez dokladu o prevzatí tri roky v zmysle všeobecnej premlčacej lehoty.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás v rámci objednávky alebo uplatnenia vašich spotrebiteľských práv.
Právny základ: Vaše údaje sa spracúvajú na účely plnenia kúpnej zmluvy (článok 6 ods. 1 písm. b) všeobecného nariadenia o ochrane údajov). Právnym základom na zhromažďovanie kontaktných údajov na účely jednoznačného zadania a na overenie totožnosti v prípade prevzatia bez dokladu o prevzatí alebo zbúrania fototašky je náš oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).
Poznámka: Podrobnejšie informácie o spracovaní vašich údajov nájdete v samostatných informáciách o ochrane údajov na stránke https://foto.mueller.sk/datenschutz.html .
Informácie o našich súťažiach, žrebovaniach o ceny a podobných propagačných akciách nájdete na stránke https://www.mueller.de/unternehmen/datenschutz/gewinnspiele-datenschutz /.
Používame bezpečnostné kamery. Používanie bezpečnostných kamier slúži na prevenciu a odhaľovanie trestných činov s cieľom chrániť našich zákazníkov, zamestnancov a náš majetok. Používanie bezpečnostných kamier je v predajniach označené jasne viditeľným piktogramom. Podrobné informácie o kamerovom systéme nájdete na stránke https://www.mueller.de/unternehmen/datenschutz/vue-filialen /.
Právnym základom na spracúvanie údajov je článok 6 ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR
Hausverbote und Strafanzeigen (zur Wahrung des Hausrechts)
Účel/popis: Ako vlastník domových práv v našich predajniach a budovách sme oprávnení prijať potrebné opatrenia na ochranu majetku a osôb v ňom a na zabránenie neoprávnenému vstupu. Môžeme vykázať výtržníkov alebo osoby z predajne z dôvodu ich správania (krádeže v predajni, výtržnosti atď.) a vykázať ich z priestorov. Údaje podozrivých osôb spracúvame na účely správy a evidencie trestných oznámení a zákazov a na uplatnenie právnych nárokov, napríklad na náhradu škody. Vaše údaje spracúvame aj na účely podávania trestných oznámení a vymáhania zmluvnej pokuty. Údaje svedkov alebo žiadateľov o trestné činy spracúvame na účely udelenia odmeny za dolapenie, na uchovanie dôkazov alebo na účely svedeckých výpovedí a zdokumentovania udalosti. Na štatistické účely anonymne analyzujeme počty prípadov s cieľom neustále zvyšovať bezpečnosť a efektívnosť našich pobočiek.
Kategórie údajov: Kontaktné údaje (priezvisko, meno, prípadne adresa), osobné údaje (dátum narodenia, štátna príslušnosť), informácie o zákaze (trvanie, oblasť pôsobenia), prípadne obrazové/video údaje, informácie o trestnom oznámení, údaje o svedkoch (priezvisko, meno, prípadne adresa, prípadne osobné číslo)
Príjemca: Zákaz vstupu do domu vydáva centrálne obchodné oddelenie spoločnosti Müller Handels GmbH & Co. KG, Albstr. 92, 89081 Ulm, Nemecko, pre príslušný názov obchodnej spoločnosti. Vaše údaje budú odovzdané orgánom činným v trestnom konaní, súdom alebo prokurátorom v prípade vznesenia obvinenia z trestného činu a v prípade porušenia zákazu vstupu do domu. Na účely vymáhania našich domových práv môžu byť vaše údaje poskytnuté poskytovateľom bezpečnostných služieb/detektívnym agentúram, agentúram na vymáhanie pohľadávok alebo nášmu internému právnemu oddeleniu koncernu (Müller Holding GmbH & Co. KG, Albstr. 92, 89081 Ulm).
Doba uchovávania: Zákazy sa uchovávajú tri roky po skončení ich platnosti v súlade so štandardnou premlčacou lehotou. V prípade trestných oznámení ich uchovávame po dobu trvania premlčacích lehôt našich nárokov a v prípade, že sa proces eviduje na účely účtovníctva, po dobu jedenástich rokov.
Pôvod údajov: Údaje získavame priamo od vás pri vydávaní zákazu vstupu do domu alebo pri podávaní sťažnosti.
Právny základ: Ochrana našich domových práv je založená na našich oprávnených záujmoch (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR). S tým súvisí aj prípadný výkon, obhajoba alebo uplatnenie (občianskoprávnych) právnych nárokov. Okrem toho máme oprávnený záujem na spracúvaní údajov na účely priznania prémie za úlovok a na účely centrálnej organizácie a správy zákazov vstupu do domu a trestných oznámení. Na ukladanie procesov sa vzťahuje čl. 6 ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR i.V.m. §§ 195 a nasl. BGB je súvisiacim právnym základom. V prípade povinností uchovávania podľa obchodného a daňového práva sa uplatňuje čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR v spojení s príslušnými zákonmi, najmä § 257 ods. 4 HGB, § 147 ods. 3 AO.
Poznámka: Ak sa identifikujete prostredníctvom úradného dokladu totožnosti, dobrovoľne nám poskytujete osobné údaje v ňom uvedené a súhlasíte so zhromažďovaním údajov týmto spôsobom. Ste oprávnení kedykoľvek udeliť súhlas na zhromažďovanie údajov len voči polícii alebo orgánom činným v trestnom konaní.
Účel/popis: Ak máte nárok na vrátenie DPH z nákupu a môžete nám to preukázať príslušným potvrdením od colných orgánov, príslušná suma vám bude vrátená pri pokladni. Na tento účel budú spracované osobné údaje potrebné na overenie vášho oprávnenia (priezvisko, meno, podpis, adresa, krajina).
Doba uchovávania: Vzhľadom na povinnosti vyplývajúce z daňových zákonov týkajúce sa poskytovania dôkazov (§ 257 ods. 1 č. 4 HGB, 147 ods. 1 č. 1 AO) sa údaje uchovávajú 11 rokov.
Pôvod údajov: Údaje získavame od vás.
Právny základ: Uskutočňuje sa na základe čl. 6 ods. 1 písm. b) všeobecného nariadenia o ochrane údajov. Spracúvanie údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvného vzťahu s vami ako zákazníkom z krajiny mimo EÚ, keďže máte nárok na príslušnú refundáciu z dôvodu daňových predpisov, ak sú splnené zákonné podmienky.
Automatizované rozhodovanie v zmysle článku 22 GDPR sa nevykonáva.
Žiadame vás, aby ste sa pravidelne informovali o obsahu našich informácií o ochrane údajov. Informácie o ochrane údajov upravíme hneď, ako si to vyžiadajú zmeny v nami vykonávanom spracovaní údajov. Budeme vás informovať hneď, ako si zmeny budú vyžadovať vašu spoluprácu (napr. súhlas) alebo iné individuálne oznámenie.
Ak v týchto zásadách ochrany osobných údajov uvádzame adresy a kontaktné údaje spoločností a organizácií, upozorňujeme vás, že adresy sa môžu časom meniť, a žiadame vás, aby ste si tieto informácie overili skôr, ako nás kontaktujete.